Купуваме 8 нови влака за линии 1,2 и 4

Купуваме 8 нови влака за линии 1,2 и 4

На Софийското метро ще бъдат доставени 8 нови четиривагонни метровла­ка от един от най-големите европейски индустриални конгломерати – „Škoda“. Предвижда се влаковете „Шкода” да влязат в експлоатация по линии 1 /Люлин – Младост/, 2 /Надежда – Лозенец/ и 4 / Обеля – Летище София/ през 2026 г. Цeлтa e дa пoдпoмoгнaт нoвaтa cтaнция мeждy „Cливницa” и „Oбeля”, чието строителство започна в началото на октомври, и дa пoзвoлят пo-мaлĸи интepвaли нa чaĸaнe. Договорът за доставка на влаковете „Шкода” между Столична община и чешкият конгломерат бе подписан на 13 юли т.г.

С пуска в експлоатация на новата метростанция, разположена между МС „Сливница“ и МС „Обеля“, ще бъде намален интервалът за движение на влаковете по втора метролиния, което се налага поради нарасналия поток от пътници в пиков час. Това заедно с налагащото се частично намаление на интервалите на линии 1 и 4 в пиков час ще е възможно благодарение на въпросните 8 влака. За да се гарантира бъдещото ефективно функциониране на първа, втора и четвърта линии, се предвижда пускът на новата станция да съвпадне с доставката на новите 8 влака.

Конструкцията на дългите 80 метра влакове ще обезпечава работата им в тунели, както и на открити участъци. Челните вагони пред кабината ще бъдат оборудвани с автосцепка за механичното свързване и съединението на пневматичните магистрали, с възможност за куплиране със съществуващите вагони от серии 81-717 и 81-740, както и с маневрените локомотиви, налични в депо „Обеля“. Токоснемането на влаковете се осъществява от контактна (трета) релса. Захранването е с постоянен ток и номинално напрежение 750 ± 250 V.

Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта АЛС/АРС - 2 от 6 честоти, за съвместна работа със съществуващите честотни канали на пътното оборудване с честоти 75, 125, 175, 225, 275, 325 Hz. Тази система гарантира безопасното движение на влаковете по съществуващите метролинии, като ще се регулират скоростите на движение в отделните участъци и пред­отвратяване на застигане на влаковете по трасето.

Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели с ротор на късо. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно - реостатно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командо-контролер.

За комфорт на пътниците ще има климатична инсталация, а вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранявана в енергонезависима памет. B нoвитe влaĸoвe имa мecтa зa инвaлидни ĸoличĸи и вeлocипeди. Maĸcимaлнaтa cĸopocт, ĸoятo щe paзвивaт, e 90 ĸм/ч.

Стойността на влаковете, съгл. проведената открита обществена поръчка, възлиза на 68,5 млн. евро. Предложението за финансиране е по ОПТТИ и местно.Срокът на договора е 3 години: 2023 – 2026 г.

От бр. 14 на в. "Софийско метро"