Метрополитен представи първия от новите влакове за столичното метро
„Метрополитен” ЕАД представи официално днес първия от осемте нови влака за столичното метро.
На събитието присъстваха Н. пр. посланикът на Чешка република Мирослав Томан, кметът на гр. София Васил Терзиев, заместник кметът по транспорт Виктор Чаушев, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Николай Найденов, проф д-р инж.Стоян Братоев, представители на фирмата производител Шкода.
Новите мотриси ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4, и ще спомогнат за намаляване на интервала за движение по втора метролиния след пускането в експлоатация на новата метростанция „Панчо Владигеров“, разположена между станциите „Сливница“ и „Обеля“.
След приключването на изпитанията в Чехия, до края на 2025 г. ще бъдат транспортирани и втория и третия влак за тестове в реални условия. Същата процедура ще се проведе и с останалите пет влака. Последният осми влак ще пристигне у нас през май 2026 г., когато ще започне и поетапното пускане в експлоатация на новите мотриси.
Новите влакове са съставени от четири вагона с максимална дължина от 71,8 метра и собствено тегло от 116 300 кг. Конструктивната им скорост достига 90 км/ч, което гарантира бързо и ефективно обслужване на пътниците. Интериорът на влаковете е проектиран като еднопространствен, напълно проходим между отделните вагони, което осигурява лесно движение и по-висок комфорт на пътниците. Влакът има капацитет за 762 пътника, като са предвидени специални места за хора с увреждания, детски колички и велосипеди.
За осигуряване на максимален комфорт и сигурност във всеки вагон е изградена климатична инсталация от ново поколение, която гарантира оптимална температура и въздухопоток през цялото пътуване. Системата за видеонаблюдение осигурява допълнителна сигурност, като видеозаписите се съхраняват в модул с енергийно независима памет за срок от минимум 20 дни.
Проектът за новите влакове е на стойност 68,5 милиона евро, в рамките на откритата обществена поръчка, проведена от Метрополитен ЕАД. Чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. е осигурено авансово финансиране в размер на 25,4 млн. евро без ДДС.
Внедряването на тези нови състави не само ще модернизира инфраструктурата на столичния метрополитен, но и ще осигури по-висок стандарт на пътуване за хилядите пътници, които ежедневно използват метротранспортната мрежа на София.

