Няма нито една компрометирана сграда в рамките на изградените до момента 52 км метро в София, заяви директорът на "Метрополитен" Николай Найденов
Дългогодишната практика на „Метрополитен”показва, че по протежението на изградените до момента 52 км метро няма нито една компрометирана сграда. Това заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" Николай Найденов по време на дискусията "Столичното метро - технологии на изграждане", организирана от дружеството. В събитието участваха зам.-кметът по транспорт Виктор Чаушев, кметът на район "Слатина" Георги Илиев и кметът на район „Подуяне” Кристиян Христов. Научните среди бяха представени от доц. д-р Иван Митев - катедра „Подземно строителство", Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски" и доц. д-р инж. геол. Ася Божинова, катедра „Геотехника" към УАСГ. В дискусията взеха участие още проф. Стоян Братоев – член на Съвета на директорите на „Метрополитен” ЕАД, проектантът на метроучастък „Слатина” Маньо Манев и Димитър Митев – ръководител проект, Трейс груп холд.
Изпълнителният директор на „Метрополитен” посочи, че целта на днешната дискусия в Столична община, инициирана от „Метрополитен“, е била да покаже и убеди районните кметове и ръководството на общината по отношение на добрите практики за изграждане на метрото, свързани с тунелните участъци и с наблюдаваните сгради.
Николай Найденов увери гражданите, че сградите в близост до изграждащите се участъци на метрото се следят в реално време. Гражданите и живущите в тях могат да бъдат абсолютно спокойни по отношение на тяхната сигурност и че със строителството на метрото няма да бъде нарушена конструкцията на техните жилища, заяви още директорът на "Метрополитен".
Заместник-кметът на Столична община Виктор Чаушев заяви, че няма основания за тревога – прилаганите технологии при строителството на метрото не влияят върху сградите, дори когато на места трасето преминава под тях. Той увери, че метрото не е причина за появата на проблеми в някои постройки.
Запознахме се много подробно с инженерно-технологичните решения при строителството на метрото, които са доказвани и приложени нееднократно, заяви зам.-кметът Чаушев. Той подчерта, че метрото се строи на голямо разстояние от жилищните сгради. Технологиите, които се прилагат при строителството на метрото, не оказват влияние върху сградите, независимо че на част от местата се минава дори под тях, подчерта Виктор Чаушев. Той успокои хората, че строителството на метрото не е причина за появата на проблеми в част от сградите. В момента всичките сгради, които са по трасетата, се наблюдават. Отклоненията по тях или ги няма или са в рамките на един милиметър, което не води до проблеми, подчерта заместник-кметът.
Той обърна внимание, че сградите, в които в момента има най-големи нарушения на конструкцията, са на разстояние от 50-80 метра от метрото и причината за проблемите не е в строителството на тунелите. Ангажимент на собствениците на тези сгради е да извикат строителни инженери, които да направят конструктивно обследване и да прегледат причините, каза заместник-кметът. Той поясни, че става въпрос за сгради частна собственост.
Убеден съм, че методът на изграждане на метрото, който в момента се прилага в "Слатина" е сигурен, заяви кметът на района Георги Илиев. Въпреки това, където има нужда и където има някакви опасения от гражданите, прилагаме и конструктивни обследвания в момента, добави той и съобщи, че в 93-то училище в момента се извършва конструктивно обследване. Резултатите от него се чакат. Според районния кмет вероятно става въпрос за движение на почвата, което няма нищо общо с метрото. Проблеми в това училище са от десетилетия, не са възникнали сега, каза още кметът на "Слатина".
Кметът на "Подуяне" Кристиян Христов информира, че същинските строителни работи по изграждане на метрото в района вече приключиха. Вървим към добри новини за отварянето и пускането в експлоатация на участъка и на трите метростанции там, каза кметът. Той също изтъкна, че проблемите с конструкцията на жилищния блок номер 2 в ж.к. "Хаджи Димитър", чийто живущи бяха евакуирани, са от много години. Блокът се намира на голямо разстояние от строителните дейности на метрото и нямат никаква връзка с тях.

